Vaahto Pulp & Paper Machinery modernisoi sellun kuivauskonetta Stora Ensolla

VAAHTO GROUP PLC OYJ PÖRSSITIEDOTE 21.3.2011 klo 15.30

Vaahto Pulp & Paper Machinery modernisoi sellun kuivauskonetta Stora Ensolla

Vaahto Pulp & Paper Machinery on saanut merkittävän tilauksen Stora Enson Imatran tehtailta. Sellutehtaan kuivauskonetta modernisoidaan tuotannon nostamiseksi ja ajettavuuden parantamiseksi. Imatran sellutehdas valmistaa sekä koivu- että havusellua, ja lisäksi kuivauskonetta käytetään CTMP-tuotannon kuivaamiseen.

Vaahdon toimitus sisältää vedenpoistoelementtejä ja uutta imutela- ja puristusteknologiaa sekä mm. uuden huopakierron kaavareineen, suihkuineen, johtoteloineen ja kiristimineen. Honeywell Devronizer  -höyrylaatikko on olennainen osa uusintaa.

Koneen viiranleveys on 3600 mm ja suunnittelunopeus 300 m/min. Koneen päivätuotantokapasiteetti on maksimissaan 1300 tonnia.

Vaahto on tehnyt yhteistyötä Stora Enson kanssa jo pitkään. Vaahto Pulp & Paper Machinery on toimittanut perälaatikoita ja muuta avainteknologiaa Imatran tehtaan kaikille neljälle kartonkikoneelle sekä Stora Enson tutkimuslaitoksen koekoneelle.

Vaahto valmistaa koneet ja laitteet Hollolassa ja Tampereella. Asennukset ja käyttöönotto ajoittuvat marraskuulle 2011. Vastaavantyyppisten toimitusten arvo on tavallisesti 2-3 milj. euron tasolla.

Vaahto Pulp & Paper Machinery kuuluu Vaahto Group -konserniin, joka on korkean tason asiantuntijayritys ja palvelee maailmanlaajuisesti prosessiteollisuutta paperinvalmistusteknologian ja prosessilaitteiden aloilla.

Lahdessa 21.3.2011

Anssi Klinga