Vaahto Pulp & Paper Machinery toimittaa kartonkokoneen perälaatikoita Kiinaan

VAAHTO GROUP PLC OYJ PÖRSSITIEDOTE 7.12.2010 klo 15.00

VAAHTO PULP & PAPER MACHINERY TOIMITTAA KARTONKIKONEEN PERÄLAATIKOITA KIINAAN

Vaahto Pulp & Paper Machinery toimittaa viisi perälaatikkoa Vantage Dragon Ltd:n kahdelle ulkopakkauskartongin tuotantolinjalle Kiinaan. Vantage Dragon Ltd. kuuluu samaan ryhmään Lee & Man Paper Manufacturing Co., Ltd. -yhtiön kanssa. Uudet tuotantolinjat rakennetaan Matou’n teollisuuspuistoon, joka sijaitsee Jiangxin maakunnassa. Tuotantolinjat käynnistyvät vuoden 2011 lopussa. Vastaavantyyppisten toimitusten arvo on tavallisesti 5-6 milj. euroa. Pääosa laitteista valmistetaan Vaahdon Hollolan tehtaalla.

Perälaatikko on paperikoneen märänpään tärkein laiteosa, jonka tehtävänä on sekoittaa puukuidut ja muut raaka-aineet ja syöttää ne tasaiseksi rainaksi kartonkikoneen viiraosalle. Perälaatikossa määräytyy valtaosa kartongin laatuominaisuuksista, ja niillä puolestaan on keskeinen merkitys koneen ajettavuuteen ja tuotantomäärään.

Lee & Man Paper Manufacturing Co., Ltd. on eräs Kiinan suurimmista kartongintuottajista. Yhtiö on tehnyt yhteistyötä Vaahto Pulp & Paper Machineryn kanssa jo pitkään ja Vaahto Pulp & Paper Machinery on toimittanut perälaatikoita yhtiön Changshun ja Hongmein tehtaille.

Vaahto Pulp & Paper Machinery kuuluu Vaahto Group -konserniin, joka on korkean tason asiantuntijayritys ja palvelee maailmanlaajuisesti prosessiteollisuutta paperinvalmistusteknologian ja prosessilaitteiden aloilla.

Lahdessa 7.12.2010

Anssi Klinga

Timo Kerola

Vaahto Pulp & Paper Machinery Distribution (Shanghai) Co. Ltd.

puh. +86 15921887852