Vaahto Pulp & Paper Machinery uusii Stora Enso Inkeroisten kartonkikoneen

VAAHTO GROUP PLC OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.1.2009 klo 12.30

VAAHTO PULP & PAPER MACHINERY UUSII STORA ENSO INKEROISTEN KARTONKIKONEEN

Vaahto Pulp & Paper Machinery on saanut Stora Enson Inkeroisten tehtaalta tilauksen KK4 -kartonkikoneen uusimisesta. Kartonkikoneen keskikerroksen perälaatikko uudistetaan toimittamalla siihen moderni laimennusvesijärjestelmä. KK4:llä tehdään tulevaisuudessa 3,2 metrin halkaisijaltaan olevia rullia, joten koneen kiinnirullain ja leikkurin aukirullain modernisoidaan osana investointiohjelmaa. Tämäntyyppisen toimituksen arvo on tavallisesti noin 2 milj. euroa.

KK4 valmistaa taivekartonkia vaativiin käyttökohteisiin. Koneen viiran leveys on 5100 mm ja suunnittelunopeus 750 m/min. Tehdas tuottaa nykyisellään noin 200 000 tonnia päällystettyä kartonkia vuodessa.

Laitteet valmistetaan Vaahto Oy:n Hollolan tehtaalla. Asennustyö on merkittävä osa toimitusta. Uusitun koneen arvioidaan käynnistyvän kesällä 2009.

Vaahto Pulp & Paper Machinery on toimittanut aiemmin laimennusvesisäätöisiä perälaatikoita Stora Enson Imatran tehtaille sekä hylsykartonkidivisioona Corenson Porin ja Wisconsin Rapidsin tehtaille.

Vaahto Pulp & Paper Machinery kuuluu Vaahto Group –konserniin, joka on korkean tason asiantuntijayritys ja palvelee maailmanlaajuisesti prosessiteollisuutta paperinvalmistusteknologian ja prosessilaitteiden aloilla.

Lahdessa 28.1.2009

Antti Vaahto