Vaahto Pulp & Paper Machinerylle lisätilaus Kaman paperitehtaalta Venäjältä

VAAHTO GROUP PLC OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.5.2009 klo 10.30

VAAHTO PULP & PAPER MACHINERYLLE LISÄTILAUS KAMAN PAPERITEHTAALTA VENÄJÄLTÄ

Vaahto Pulp & Paper Machinery on saanut lisätilauksen Kaman paperitehtaalta Venäjältä. Tilaus liittyy vuoden 2008 elokuussa tehtyyn sopimukseen paperikoneen modernisoinnista, jossa sanomalehtipaperikone muutetaan LWC-paperituotantoon. Uuden tilauksen arvo on noin 3 milj. euroa.

Vaahto Pulp & Paper Machineryn toimitus sisältää mm. pulppereita ja muita massankäsittelylaitteita, teloja, automaatiojärjestelmän täydennyksiä, ilmastointilaitteita ja varaosia. Laitteet toimitetaan vuoden 2009 lopulla.

Kaman paperitehdas, joka sijaitsee Krasnokamskissa Permin alueella, on osa InvestLesProm Groupia (ILP). ILP:n liiketoimintayksiköt kattavat koko metsäteollisuuden ketjun. Ryhmän omistuksessa on metsiä, sahoja, paperi- ja sellutehtaita sekä jatkojalostuslaitoksia. Tämän investoinnin avulla Kaman tehtaasta tulee ensimmäinen LWC-paperin valmistaja Venäjällä.

Vaahto Pulp & Paper Machinery kuuluu Vaahto Group –konserniin, joka on korkean tason asiantuntijayritys ja palvelee maailmanlaajuisesti prosessiteollisuutta paperinvalmistusteknologian ja prosessilaitteiden aloilla.

Lahdessa 28.5.2009

Anssi Klinga