Vesa Alatalo nimitetty Vaahto Group Plc Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi

VAAHTO GROUP PLC OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.1.2014 klo 9.00

Vesa Alatalo nimitetty Vaahto Group Plc Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi

Vaahto Group Plc Oyj:n hallitus on valinnut yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi Vesa Alatalon (insinööri, MBA). Alatalo aloittaa toimitusjohtajana 16.1.2014.

Vesa Alatalo (s. 1970) siirtyy Vaahto Groupiin Konecranes Finland Oy:n Jätteenkäsittelytoimialan johtajan tehtävästä. Ennen Jätteenkäsittelytoimialan johtajan tehtävää Alatalo on työskennellyt Konecranesissa Työpistenostolaiteliiketoiminnan johtajana, kevytnostolaitteiden tuotelinjajohtajana sekä Konecranes Lifting Systems GmbH:n toimitusjohtajana Itävallassa (2012–2013). Alatalo siirtyi Konecranes Finland Oy:n palvelukseen Osakeyhtiö SKF Aktiebolagin teollisuusmyyntidivisioonan Suomen-maajohtajan tehtävästä. Ennen siirtymistään Osakeyhtiö SKF Aktiebolagin palvelukseen Alatalo on toiminut tuotelinjajohtajana Sandvik Mining and Construction Oy:ssä sekä erilaisissa johtotehtävissä Orbis Oy:ssä sisältäen Orbis Solutions (Hong Kong) Ltd.:n toimitusjohtajuuden Kiinassa (2001–2003) sekä hallitusjäsenyyden (2001–2006).

Koulutukseltaan Alatalo on Master of Business Administration, University of Wales ja insinööri (koneautomaatio ja robotiikka) Jyväskylän teknillisestä opistosta.

Vesa Alatalo ei omista itse tai määräysvaltayhtiöiden kautta Vaahto Group Plc Oyj:n osakkeita.

Vesa Alatalo on Vaahto Group Plc Oyj:n hallituksen jäsenenä toimivan Sami Alatalon veli. Sami Alatalo ei hallituksen jäsenenä ole osallistunut tai osallistu uuden toimitusjohtajan asemaan tai palkitsemiseen liittyviin päätöksiin.

Vaahto Group Plc Oyj:n edellinen toimitusjohtaja Ari Viinikkala oli toimitusjohtajan tehtävässä 15.1.2014 asti.

Lahdessa 16.1.2014

Reijo Järvinen, hallituksen puheenjohtaja, Vaahto Group Plc Oyj, 0400 715968